Hersteladvies

De beleggingsverzekering is voor veel consumenten een belangrijk onderdeel van hun financiële toekomst. Vaak is de beleggingsverzekering bedoeld om vermogen op te bouwen voor de aflossing van een hypotheek en/of als een aanvulling op het Pensioen.
Door hoge kosten, het gebruik van hoge rekenrendementen en tegenvallende beleggingsrendementen (de woekerpolis) kan daardoor het doelkapitaal niet bereikt worden. 

Kom in actie!

Wij raden u dringend aan om actie te ondernemen en advies te zoeken over uw financiële situatie. Vooral consumenten met een beleggingsverzekering kunnen het beste op de korte termijn actie ondernemen, omdat deze niet altijd oplevert wat in het verleden is voorgespiegeld. Hoe eerder u actie onderneemt, hoe langer er de tijd is om extra vermogen op te bouwen. Dit is zeker belangrijk wanneer je een beleggingsverzekering hebt om je hypotheek mee af te lossen of om in je Pensioen te voorzien.

RD-RaaDgever helpt als hersteladviseur

Verzekeraars hebben enige tijd geleden een groot deel van hun klanten per brief geïnformeerd over de compensatie van te hoge kosten. Opvallend genoeg lijken veel klanten het daarbij te laten, terwijl er mogelijk meer nodig is om bijvoorbeeld alsnog het vermogen op te bouwen dat nodig is voor Pensioen of hypotheek.
Wij kunnen, als hersteladviseur, helpen om inzichtelijk te maken wat de beleggingsverzekering voor uw persoonlijke situatie betekent. Klanten zouden terug moeten gaan naar hun adviseur die hen destijds de beleggingsverzekering heeft geadviseerd om kosteloos hersteladvies te krijgen. Via provisies is, of wordt, de adviseur betaald voor deze dienst. Klanten die geen zaken meer willen of kunnen doen met hun oorspronkelijke adviseur, kunnen ook bij een andere adviseur terecht voor advies over hun beleggingsverzekering.

Klachten

De AFM heeft een aantal klachten van consumenten in onderzoek waarbij consumenten met een beleggingsverzekering zijn benaderd door partijen die hulp zeggen te bieden bij een beleggingsverzekering.
Het gaat dan veelal om onbekende partijen die de consument in eerste instantie telefonisch benaderen. Hierbij lijkt het advies om over te sluiten naar een ander product de boventoon te voeren, en rekenen deze partijen hier onredelijk hoge kosten voor. Bovendien worden die kosten betaald uit de opgebouwde tegoeden die worden overgesloten naar andere producten. De AFM raadt consumenten aan niet in zee te gaan met een adviseur voordat precies duidelijk is wat de kosten zijn van een advies en welke dienst hij hier voor levert. De Consumentenbond heeft hier naar aanleiding van klachten van leden ook al voor gewaarschuwd.
 
Neem vrijblijvend contact op met ons voor meer informatie of bel 06-11040976.
 
Meer informatie hierover vindt u bij de AFM-consumenten.
 

Tags: